torsdag 12 januari 2017

I want you close

Idag har jag haft en "ledig dag".
Vilket har inneburit att jag kört taxi åt pappa halva dagen, haha.

Men jag vet inte, jag har varit totalt förvirrad idag.
Var och handlade imorse och när jag kom till kassan insåg jag att jag hade glömt min plånbok i bilen. Som stod kvar i Haga.
Eftersom jag hade taxin.
Som tur är så bor jag ju på lilla Åland och handlar i princip alltid i samma butik så jag är igenkänd där, så fick lova att komma in och betala under dagen, tack och lov.
Och när jag skulle laga middag så lyckades jag slänga laxen i golv. Som tur så höll glasformen den var i så bara lite lax flög ut. Men hej klumpeduns...
Nåja, ungarna tyckte om laxen (den som hölls i formen, det som hamna på golvet åkte i komposten..) och åt dubbla portioner. Så min lunchlåda imorn försvann. Tur att jag har Tacopaj kvar från igår så jag klarar mig.


Jag har så mycket jag vill göra just nu så jag bara snurrar runt på stället känns det som.
Har i alla fall städat undan julen idag och det resulterade även i att jag rensade ur skåpet där jag har julpyntet.
Att gå från hoarder till att städa, slänga och spara så lite som möjligt är en konstig känsla.
Jag är liksom inte lika fäst vid små saker längre som jag varit förut.
Sen att jag sparar på kvitton och skräp från typ 10 år tillbaka känns ju jäääääääkligt nödvändigt va?
Inte? Nähä, det var väl bara jag som trodde det. Förr.
Nu sparar jag typ inget. Eller jag vill inte spara. Jag vill rensa!!
Men jag har för lite lådor.
Ska fara till mamma och pappa och hämta fler imorn.
Och så ska jag lämna bort bra kläder till Emmaus. Och skruttkläder till HM eller KappAhl.
Vad gör man med skruttiga skor? Soptippen?
VARFÖR SPARAR JAG PÅ SKRUTTIGA SKOR?!?

Nej, imorn ska vi ut och åka lite bil pojkarna och jag.
Så blir det när man är ledig från dagis och mamma är en städgalning.

Wish me luck.

Puss! ♥

Inga kommentarer: