söndag 15 januari 2017

I once was lost but now I'm found

Alltså, att jobba 10 dagar på raken är ganska mycket.
Det känns i mitt huvud idag i alla fall.
Men jag trivs, jag tycker det är roligt.
Men kanske borde ha lite lediga dagar emellanåt.

Nå, i fredags jobbade jag kväll så på förmiddagen packade jag ihop alla saker jag skulle ha med mig och klädde barnen för en biltur med flertalet stop.
Dock hann vi inte längre än till Kroklund innan jag fick vända om för då hade jag ju lämnat plånboken hemma...
Sen hann vi nästan till Godby när jag för ANDRA gången måste vända om. Då hade jag ju lämnat katalogen och lappen med vilken badrumsinredning vi skulle beställa hemma. Det var ju liksom huvudpunkten på programmet för dagen.
Nåja, barnen fick varsin ask russin och var hemskt nöjda ändå. Skrattade gott åt tokiga mamma som skulle kunna förlagt huvudet om det inte satt fast i resten av kroppen denna dag.
Nåja, vi åkte till Emmaus och lämnade in 4 kassar med kläder.
Sedan vidare till staden och beställa badrumsinredning, kan inte beskriva hur mycket jag längtar tills allting är på plats! Det är liksom känslan av att det närmar sig men det är ändå så himla långt bort....
Sen åkte vi in till centrum och åt pizza till lunch, barnen var lyriska! Och sen tog vi oss en tur till Maxinge och Elliott fick handla upp sitt presentkort på HM (och jag fick lämna in tre kassar med skruttkläder, winwin). Sen gick vi en runda på Sparis och därefter så fick barnen busa av sig på lekplatsen, dom fick även sällskap av två flickor från dagis, så det var verkligen full fart på gänget.
Sen åkte vi tillbaka norrut och passade på att åka in via Soptippen och slänga två kassar med gamla, trasiga skor. Det var ju lite skoj men sen märktes det på O att han började bli lite trött.
Vi åkte hem och fikade lite, demolerade vårt pepparkakshus. Sen var det dags att packa pojkarnas övernattningsväskor och åka iväg till mommo och moffa där dom skulle få spendera natten medans jag jobbar kväll följt av morgon.
Men dom var ju mer än nöjda över den idén då det betydde bus och julutsopning!

Och även om det betydde en natt utan sömnstörningar så var det himla skönt att hämta hem dom på lördagen efter jobbet. O hade saknat mig men E tyckte han kunde få stanna hos mommo och moffa lite till så vi åkte tillbaka dit och åt middag sen.

Idag har varit en trög söndag. Känns som jag skulle ha festat en vecka och är bakfull och har en förjäklig huvudvärk.
Grabbarna bus är ju inte alls så, dom har fullt med energi (även om O har gått och blivit snufflig) och rusar på som dårar här..
Nå vi har i alla fall hunnit med att att åka via Haga efter bergull till huset och fört det till Stålsby. Där var vi upp och pysslade med hästarna en stund och sen åkte vi hem igen. Grabbarna fick vara ute och leka medans jag gick in och lagade lunch och drack en kopp kaffe, vatten och tog en panadol så huvudvärken skulle ge sig. Men det vet jag inte om jag vill påstå att hjälpte. Nåja, det går väl över tills jag gifter mig (hehe...).

Puss♥

Inga kommentarer: