torsdag 10 april 2014

Thursday

Har en effektiv torsdag idag.
Fick, lite, sovmorgon imorse, Otto sov först 6 timmar i ett sträck och sen somna han om och sov en par timmar till. Elliott sov till 5 i 8, helt okej alltså.
Sen åt vi frukost och klädde på oss (det är evinnerligt påklädande, man ska klä sig själv och sen även två barn), tittade lite på tv och sen på med ytterkläderna och iväg med Elliott till dagis.
Väl hemma igen så gick jag en kort promenix med Otto så han sku sova i vagnen en stund och parkerade honom sedan utanför Elliotts sovrumsfönster.
Sen har jag hunnit äta min "second breakfast" (slänger alltid i mig lite yoghurt bara när jag äter med Elliott) i form av smörgås, te och fruktsallad, vikt den torra tvätten, plocka i diskmaskinen, preppa tygisarna och baka en paj till fikat senare idag.

Nu är det rast på skolgården och barnen springer precis nedanför trappan där Otto ligger och sover men han verkar inte bry sig avsevärt tydligen. Jag ska väl inte ropa hej förrän rasten är över, men skulle det varit Elliott skulle han varit klarvaken för länge sen.
Men så är han väldigt lättväckt ibland.
Det är tydligen INTE Otto.

Jaja, nu ska jag flytta ut det fuktiga tvätten så den får torka ute i solen istället.

Är ju alldeles ljuvligt väder idag också, så ni som kan, passa på att njuta!

Puss♥



Haha, hittade webcamen på nya datorn, ni får ursäkta men så här ser en morgontrött Jonna ut.


Inga kommentarer: