måndag 7 april 2014

Regnig måndag

Jag måste faktist säga att jag lite, men bara lite, njuter av att det regnar idag.
Det är skönt på något vis.

Har haft en lugn hemma-helg med Otto.
Elliott har spenderat helgen med sin pappa och farmor.

Otto och jag har bara vilat och njutit av varandras sällskap.
Vi har fått in ordentligt med sömn på sömnkontot båda två, det känns bra att ha laddat upp lite.
Man vet aldrig när det kommer bakslag.
De senaste tre nätterna så har vi båda fått sova 6 / 6 / 7 timmar!
Det är rekord!
Sen har vi så gott som alla mornar tagit en rejält mysig sovmorgon då pappa åkt iväg på jobb.

Igår var vi på återinvigning av Norrfinströmsgården, riktigt kul att få se vad dom jobbat med där på måndagskvällarna. Fick även lite inspiration till hur man kan tänkas vilja ha det att se ut i köket sen när den tiden närmar sig mera.
Fick även se (en del av, Otto blev hungrig så jag måsta gå undan sen) teaterstycket "Pojken som blev en karbidlampa" spelad av Matts Stenlund, spännande att se honom in action då man vuxit upp med att höra hans röst i sagostunden på radion.

Idag så gick vi ut på en regnig promenad efter frukosten,
sen fick Otto sova vidare ute i vagnen, men efter ett tag måsta jag ta in honom eftersom det regnar så mycket så regnskyddet inte hjälpte mer.
Men han sov vidare inne i vagnen, så det var att bry sig föga om var vagnen står.
Bara man får sova.

Själv har jag ätit lunch och planerat vad vi ska äta till middag.
Håller dessutom på och försöker planera hur vi ska göra under påskhelgen som kommer emot, med dop och allt vad det innebär.

Denna vecka kommer nog rulla på som vanligt, Otto blir dessutom två månader på fredag!
Då fyller även finaste Anna år ♥
Imorgon blir det stadsbesök samt rådgivningsbesök för hela slanten.

Men nu ska jag gå och ta hand om tvätten!

Puss♥

Inga kommentarer: