lördag 5 april 2014

Keep on walking, don't hesitate

Äntligen helg.
Visst jag är mammaledig, vilket innebär att jag nog är "ledig" alla dagar.
Men man känner ändå av när helgen kommer emot.
Det är en annan känsla då lördagen och söndagen kommer i jämförelse med veckans resterande dagar helt enkelt. Det är ett lugn som infinner sig.

Den här helgen så är vi en man kort i detta hushåll, äldsta sonen spenderar helgen med farmor och pappa.
Så det är jag och Otto ensamma hemma på dagarna.
Vi inledde helgen med en HEL NATTS SÖMN.
Otto sov från halv tolv (vi kikade på Let's Dance = svårt att gå och lägga sig) till klockan kvart över sex i morse.
Helt otroligt skönt.
Han fick lite mat och sen somna vi om och sov till klocka åtta igen.
Därefter blev det att stiga upp en stund, kikade lite på nyhetsmorgon och åt frukost, busade lite i babygymmet och sen blev vi båda trötta igen, han åt lite och sen slockna vi båda i sängen och sov en par timmar till.
Vilket innebär att jag har sovit alldeles för länge och är svintrött nu men kommer vara piggare än tåget ikväll. Fail. Nåja, jag gissar på att herrn inte kommer sova så mycket inatt då han sovit väldigt mycket under dagen så vi får väl se om vi synkar det.

Då vi vaknade igen så har vi tvättat lite kläder, kikat på tv, gosat och hängt tvätt.
Sen åkte vi till Mattssons och handlade och hälsade på Petra en sväng.
När vi kom hem så gick vi ut på en promenix och nu ligger Otto i vagnen och slumrar medans jag har lagat mat.
Provade mig på att laga Pasta med pesto och stekt kyckling.
Väntar på att mitt middagssällskap ska komma hem, hoppas han dyker upp snart, jag börjar ju bli hungrig.

Ikväll ska vi bara ta det lugnt, tror jag ska ta och koppla datorn till tvn och kolla Netflix eller något.
Kanske slänger ihop en smoothie eller något för att fira att det är lördag.

Jaja, hoppas alla har en bra helg!

Vill tillägna en sång åt finaste Ida.
Du gick bort alldeles för tidigt,
i en sjukdom som inte borde få finnas.
Idag fick du din sista vila omgiven av vänner och familj,
som alla sörjer och älskar dig så mycket.
Du har funnits i mina tankar hela dagen.
Och jag vet att du är på en bra plats nu.
En plats utan smärta och oro.

Mina tankar går till dina närmaste.
Tills vi ses igen Ida, för det vet jag att vi alla gör,
All kärlek ♥
Ljuset - Björn Afzelius

Inga kommentarer: