måndag 31 mars 2014

Sweet monday

Idag har varit en effektiv måndag trots allt.
Vi började med att "försova" oss i morse. Steg upp först när skolklockan ringde in (08.30 alltså) och åt snabbt frukost och sen iväg med Elliott till dagis.
Hem igen med Otto och så tog vi det lugnt och myste i soffan hela dagen, bortsett från en kort promenad på morgonen.

Vid 15 åkte vi och hämtade storebror från dagis igen och for iväg och handlade i Godby och sen tillbaka hem. Elliott blev ute och lekte medans Otto sov i vagnen och jag hade ytterdörren öppen och lagade mat och pysslade på inne. Lagade en helt galet god currykyckling till middag, måsta skriva ner receptet till och med. Namnam! Och Elliott var också förtjust i den för han bad till och med om mera! Succé!

Otto tog en lång tupplur så jag pasade på att vila lite på soffan men när jag såg hur Elliott röjde runt i sitt rum och slängde ut alla saker på golvet samtidigt som han sjöng "atta dej, atta dej" (jag höll mig undan, tro mig) så fick jag nog och lyckades få med honom på städtåget (Genom att hota med att dammsuga upp alla leksaker, tur att han ogillar dammsugaren)!
Så vi tog tag i hans rum först och sen dammsög vi resten av bohaget också när vi ändå höll på.
I samma veva vaknade Otto så det blev matpaus för båda barnen (Elliott sku ha "giisflingor" som vi införskaffat i butiken idag) och sen fick Otto jompa lite i babygymmet medans Elliott duschade och jag plockade fram morgondagens kläder åt honom.

Sen blev det pusskalas en stund och nu ligger Elliott i sängen och jag och Otto chillar framför Halv åtta hos mig.

Ha en skön måndagskväll, det ska vi ha!

Inga kommentarer: