måndag 16 januari 2017

I know I'm not alone

Idag har jag kört första dagen på mitt träningsprogram.
På morgonen körde jag 20 min yoga, kände verkligen hur jag blev mjuk och skön i kroppen.
Sen tog jag och mamma en Powerwalk på eftermiddagen!
Sen var det en tjej in en grupp jag är med i på FB som tänkte köra 28days squat/plank challenge så jag hakade på den.
Så nu har jag gjort 50 squats (varav 5 sista med O i famnen, då blev jag lite smått svettig...) och kört plankan i 20 sekunder.
Därefter vilade jag och stretchade lite och sen körde jag igång med mitt träningsprogram:
60 krysshopp
35 squats
40 sekunder planka
5 armhävningar (Jag orkar fasen knappt med dom, är värdelös på armhävningar....)
20 crunches
20 cykelcrunches
+ 10 minuter yogastretching för hela kroppen.

Känner att det är ett bra startprogram, jag kommer variera de olika övningarna lite över dagarna samt öka antalet repetitioner vartefter..

Nu känner jag mig sådär lagom slut i kroppen, grabbarna funderade nog på vad jag sysslade med men det var inte lika kul att delta då jag hade mattan framme och gjorde yogaövningar igårkväll redan.
Hehe, måste ta udden av det spännande lite på förhand annars får man ingen ro att göra något här..

Nu ska jag dricka lite vatten och sen mysa med grabbarna framför Bolibompa innan det blir kvällsmat och sen dusch!
Puss ♥

Inga kommentarer: