fredag 9 maj 2014

Tiden går så fort

Aah, jag hinner inte med...
På söndag (då det för övrigt är morsdag, glöm inte det!!) så blir lilla skrutt-Otto hela 3 månader.
Det känns helt galet.
Vi var på 3-månaderskontroll igår.
Precis som jag trodde så har han skjutit iväg på längden! Han har gått från 59 cm vid 2-månaderskontrollen till hela 62,5 cm nu! Gullungen.
Vikten ökar stadigt längs med kurvan, jag gissade på att han hade gått upp 1 kg och hade nästans rätt, han ha gått upp ca 800g nämligen.
Igår fick han dessutom sina vacciner, ett i vart lår.
Jag pallade inte sitta med inne, tur att L var med så han kunde vara där medans jag gick ut.
Jag fixar inte att dom sticker mina bebisar..
Stick mig för all del men gör inte illa mina barn, den känslan får jag.
Så det är bättre om jag går ut, så jag inte stressar upp dom i onödan.
Lite tårar kom det och sen va det bra.

Annars rullar det ju på som vanligt.
Har inte så mycket att berätta då jag mest är hemma och lallar på dagarna.
Tvättade fönstren i förrgår. Utan stege.
Fick bygga en egen av ett bord och en stol. Funkade det med.
Har bestämt mig för att på allvar ta itu med träningen.
På måndag.
Haha, låter som om jag än en gång tänker skjuta upp det.
Men nej, nu ska det bli av.
På måndag kör jag igång.
(varför jag inte börjar idag så är för att jag är förkyld ännu och vill få det att gå ur kroppen först.)

Imorgon ska vi med Otto på babysim för första gången!
Det ska bli jättespännande.
Måste kanske leta upp simbrallorna förresten.
Mommo sku komma med och hjälpa till då Elliott också kommer med och simmar.
Så får vi se vad vi hittar på efteråt sen.
Finns faktist lite aktiviteter på gång på lördag..

Och på söndag är det morsdag!
Då blir det middag med familjen och kanske någon tårtfika på dagen, får se vad jag orkar svänga ihop.

Men nu ska jag gå och se om jag får simväskorna förberedda.
Ikväll blir det middag med Eve och sen ska vi se på finalen i Let's Dance!

Inga kommentarer: