måndag 13 oktober 2014

Chaos

Kan ju beskriva min känsla i vardagen så just nu.
Kaos i hjärnan är ett ganska bra uttryck just nu.
Har tusen saker i skallen på samma gång, får ingen ordning på någonting alls, allting bara snurrar runt. Men det ska väl reda upp sig någon gång. Just nu är ett anteckningsblock min allra bästaste vän. Dit kan jag skriva ner tankarna när dom ploppar upp och sedan ta itu med dom vart efter jag kommer på lösningar eller bakomliggande orsaker.

Jajja, ordning och reda. Eller något.

Har ju varit en hel del poliskontroller runt om på Åland och jag började här om veckan fundera på hur det låg till med mina papper från besiktningen. Kändes som om det var väldigt länge sen jag besiktade bilen och när jag tittade på pappren i bilen så insåg jag att så var fallet. Började tvivla på mig själv då alla jag pratat med hävdar att den ska besiktas en gång i året och senast bilen besiktades var januari 2013... Kör jag obesiktat? Eller har jag förlagt senaste besiktningspappret? Eller ha kallelsen försvunnit i posten? Efter lite funderingar med mamma i andra änden av luren om det faktum att det står på pappret att nästa besiktning ska ske 2014 dec-feb så ringde jag MFB och dom bekräftade att jag inte var galen, tydligen är det 2 år mellan besiktningen på min pärla! Haha, ojoj..

Sitter för tillfället och skriver julklappslista, listan på vad jag ska ge i julklapp åt mina närmaste. Känns skönt att ha majoriteten klart redan! Några små grejer till bara.

Sitter även och funderar på vad pojkarna behöver i klädväg inför vintern. Nackdelen när Elliott är född på sommaren och Otto på vintern, Elliotts vinterkläder är på tok för små för att Otto ska kunna ärva dom :( så nu börjar jakten på en varm, vattentålig och smidig vinterhalare åt Otto. Vi har en hemma, men den drunknar han nästans i ännu, måste växa till sig liiite grann för den ännu.. Tossor behöver han också, måste gå igen Elliotts gamla skor ordentligt..

Till på det då åker vi till Sverige i helgen så då ska jag se om vi kan fynda något. Skulle behöva få tag i en bilstol åt Otto också då han snart vuxit ur sin.. men det kan jag inte köpa i Sverige nu då vi ska åka buss, blir rätt bökigt att släpa på..

Sen är det ju hela den här börja jobba eller inte börja jobba sitsen. Vet inte riktigt vad jag vill, en del av mig vill ut i arbetslivet igen men samtidigt vill jag inte lämna Otto riktigt än. Han är ju så liten min lille skrutt ♥ Nå får se vad det blir, just nu så blir jag nog hemma ett tag till i alla fall.

Nej, nu ska jag pyssla med lite annat och försöka strukturera upp tillvaron lite till, måsta bara ventilera lite grann..

Inga kommentarer: