fredag 28 juni 2013

Away from here

Det var ju visst ett tag sen jag skrev något alls på bloggen.
Har helt enkelt inte funnits varken tid eller ork.
Eller inspiration eller engagemang.

Just idag verkar inget av dessa heller existera men jag kände att jag behöver ge er en liiten update på vad som händer kanske.
Lite.

Har gått på "semester" så är mest hemma hela dagarna med sonen som är ledig från dagis.
Vi far fram och tillbaka mellan oss och mommo och moffa mest, lite ut till stugan och så där.
Men mest är vi hemma och bara njuter av varandras sällskap (eller går varandra på nerverna).
Lillgrabben har ju hunnit fylla 2 år, jag kan inte fatta att tiden har gått så fort som den har.
När jag hängde med Minna och hennes flickor Ellinor och Mira här om dagen och hade Mira i famnen så kunde jag inte fatta att den lilla tösen var så lätt! Elliott börjar ju bli så tung, jag orkar ju snart int bära honom mer. Men han kan ju gå själv så, egentligen borde jag ju inte bära honom oavsett.
Men ibland är ju det enklaste sättet att få honom med sig.

Nu denna helg är han hos sin pappa förövrigt.
Men det är ju fullt upp ändå så.
Ingen rast ingen ro.
Snart blir det dags att åka till stallet och fixa och sen blir det hem och vila en stund.
I eftermiddag/kväll ska det tas in hö, om det inte är för vått ännu.

Imorgon är dagen fullspäckad med program, först stallet, sen agilityuppvisning, fixa till en snygg gå-på-bröllop-frilla åt en vän och sen blir det examenskalas för hela slanten.

Tur att söndagen är oplanerad så när som på stallfixet så klart.

Kroppen min och jag är inte världens bästa vänner.
Har varit en tuff vecka med träning och höbärgning och det tar väl ut sin rätt när man inte har vett att vila emellanåt.
Jajja, bara att tuta och köra.
Nog hinner man väl ikapp i slutändan ändå sen.


Eller?


Puss♥

Inga kommentarer: